מחקרים ומאמרים על נשימה

מוזיקה רועשת מאוד עלולה לפגוע במערכת הנשימה >>             

חוקרים בבלגיה הצביעו על פגיעה בברונכיולים של הריאות spontaneous pneumothorax  אצל 4 בני נוער, כתוצאה משמיעת מוזיקת Heavy metal.  זו הפעם הראשונה בה דווח על מוזיקה כגורם לחץ-אויר במערכת הנשימה. החוקרים מניחים שהנזק ניגרם בעקבות השינויים החוזרים בחשיפה לתדרים נמוכים של קול.

קשר בין בעיות נשימה בשינה והיפראקטיביות >>
בסקר של 866 ילדים בגילאי 2-14 נמצא כי יש קשר התאמה בין בעיות נשימה בשינה כמו נחירות ובין חוסר קשב והיפראקטיביות. עם שיפור באיכות השינה הופיעה הקלה בהיפראקטיביות.
PEDIATRICS 2002,109(3) pp. 449-456

דיכאון או דום נשימה בשינה ? >>
תשישות, אי-שקט, חוסר ריכוז ואבדן עניין בפעילויות מהנות, מאפיינים דיכאון, אבל גם דום נשימה בשינה.
מחקר שהתפרסם בירחון Chest מראה כי יתכן שרופאים נוטים לבלבל בין השניים. דום נשימה בשינה (OSA) קורה ברפיון בשינה של שרירי הגרון או הלשון כאשר במצורף נוצרת חסימת דרכי הנשימה. התופעה בחומרתה יכולה לחזור עשרות פעמים בשעה ולגרום לנחירות ולהפסקות נשימה של אפילו דקה שלמה, והיא מופיעה יותר ויותר בקרב האוכלוסייה המבוגרת.
תוצאות המחקר שנערך במרכז לחקר השינה באוניברסיטת טמפה בפלורידה בקרב 50 מטופלים, מראות שטיפול בבעיות נשימה בשינה הביא לשיפור במצבם של הסובלים מדיכאון. החוקרים מדגישים כי התופעה מצביעה על הצורך לבדוק אם יש קשיי נשימה בשינה אצל המאובחנים כסובלים מדכאון.

 נדודי שינה והפרעות נשימתיות בשינה >>
כמחצית מהחולים עם הפרעות נשימתיות בשינה סובלים גם מנדודי שינה, נבדקים אלו נמצאו בעלי נטייה מוגברת להפרעות פסיכיאטריות לעומת הסובלים מהפרעות נשימה בשינה בלבד.
הפרעות הנשימה נפוצות יותר בגברים אך ההיארעות הכפולה של שתי המחלות קיימת יותר בנשים.

לקריאה על נשימה בריאה® לפתרון בעיות בריאות שונות:

נחירות – טיפול טבעי >>

אף סתום / בהשכמה / התעטשויות / פוליפים >>

אסתמה >>

שיפור נשימתי אחרי גמילה מעישון >>

Call Now Button
WhatsApp chat
דילוג לתוכן