ספורט ונחירות בשינה

נחירות וספורט

לעתים תכופות יש תמיהה על נחירות:
"הוא בכלל לא שמן, ובכל זאת הנחירות מתגברות"
"הפסיק לעשן, חזר לספורט, ועכשיו יש יותר נחירות"
"שנים שעושה ספורט וכושר, והנחירות מחמירות"
"עושה ספורט רציני, ישן חזק ונחירות כמו של קטר!"

מה קורה כאן?
התפיסה הרווחת היא שנחירות הן נחלתם של אנשים שמנים. מסתבר שגם אצל ספורטאי צמרת יש נחירות: טייגר וודז, שקיל או'ניל, ואפילו ליונל מסי. איך זה שיש נחירות באורח חיים בריא?

נחירות – מה זה?
רעש הנחירות נוצר מקשיים במעבר אוויר בדרכי נשימה צרים שרפויים בשינה. ככל שהמעבר צר – כך קשה לאוויר לעבור.

איך נראית הנשימה בנחירות?
כשמסתכלים על נחירות בשינה, רואים שבנחירות הנשימה חזקה, הרבה כוח בנשימה בנחירות.

מה הקשר בין עוצמת הנחירות לנשימה בנחירות?
ככל שיש יותר כוח בנשימה בנחירות, כך הקושי במעבר אוויר גדול יותר, נוצר רטט חזק, ונחירות חזקות.

וספורטאים?
אצלם שרירי-העזר לנשימה חזקים ויעילים. בנחירות בשינה, מתגייסים לפעולה גם השרירים החזקים האלה, מופעל יותר כוח בנשימה, מערבולת האוויר והנחירות מתחזקות. אצל ספורטאי עם נחירות: ככל ששרירי העזר לנשימה חזקים – כך הנחירות חזקות.
ספורט אינו מבטיח שקט מנחירות.

ספורט, אף, ונחירות:
בספורט משתמשים ב'נחירונים' להרחבת המעברים באף, שמוצעים גם כ'פתרון לנחירות'.
מאחר ונחירות אינן באף – הנחירונים אינם מפחיתים את הנחירות, וחמור מזה: כניסה של יותר אוויר מחזקת את המערבולת בגרון, והנחירות מתחזקות. זה לא פתרון לנחירות. 

איך מסדירים נחירות כאלה?
כל עוד בנשימה בשינה יש מאמץ – יהיו נחירות. הפתרון היחיד לנחירות ולשינה ללא נחירות הוא נשימה שקטה בשינה. כדי להפסיק נחירות נדרשת תקופה של תרגול נשימתי ספציפי, וזה מה שלומדים בסדנאות נשימה בריאה® שיטת בוּטֵייקוֹ >>

 

 

=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=