הרגלים משני-חיים      על הקשר בין נשימה, שינה, פעילות גופנית, ואורח החיים בכללותו - על הבריאות וההרגשה שלנו
§ = מצב נתון
נשימה שאינה תקינה והסימפטומים שנגרמים בעקבות כך – יכולה להתחיל וגם להמשיך מהרגלי-חיים לא בריאים.
רוב האנשים כלל אינם מודעים לכך שנשימתם אינה תקינה, אבל בהחלט מודעים לסימפטומים וקשיי-בריאות שנוכחיים בחייהם.
⇐ = מה לעשות
לפתח מודעות, ובהדרגה לשנות,
ואם אי-אפשר לבד – להיעזר.
אני מציעה להשתתף בסדנאות נשימה בריאה® שיטת בוטייקו.

למשל: הרגלי ‘אקרובטיקה’ ביום יום
§
מה מצב היציבה שלנו כשאנחנו מדברים בנייד: הכתף מורמת ומצמידה את הנייד לאוזן?
וכשאנחנו מול מחשב: הגב מתאים את עצמו בתנוחת סימן-שאלה שפופה?
בכללי: האם הראש שלך ‘משוך’ קדימה?
והפה: פעור? סגור?
עדיף לדבר בנייד תוך שימוש ברמקול או אוזנייה, לא תוך שימוש בעמוד השדרה
ולכוון את הכיסא לגובה המתאים למסך, כך שנוכל להישאר זקופים. וכן, השרירים בהחלט כבר התרגלו לשגוי, אז צריך לתרגל את שריר הסבלנות, ולהסכים לשינויים קטנים.

הרגלי-עבודה 
§
ההרגל של להמשיך לעבוד, בכל שעה, בכל זמן, תוך כדי אוכל, על חשבון המשפחה והילדים – הוא הרגל רע ומשבש חיים. חיים שלמים יכולים לעבור מבלי משים, הילדים גדלים מול עינינו, כאילו כבדרך אגב, לא חבל?

החליטו מראש עד איזו שעה תעבדו, ולאחר מכן – ‘הפילו את העיפרון מהיד’ והתרחקו ממנו.
אחרי שעה 0X:00 לא עובדים, זהו סיימנו.
מחר יום חדש, ותמיד יביא אתו עוד מה לעשות.
הסתכלו סביבכם: מה לא הייתם רוצים להפסיד ביום יום? הקדישו זמן לילדים, למשפחה, לחברים, לכל מי שחשוב לכם בסביבתכם, השקיעו את זמנכם ביקרים לכם.

הרגלי-שינה
§
רובינו הולכים לישון עם טרדות-היום, וכשאנחנו מתחת לשמיכה והראש על הכרית – הן מתערבבות לנו עם השינה והחלומות.
מה הפלא? זה מה שהזנו למוחנו לקראת השינה, והמוח – משתף פעולה, ועושה שימוש בחומרים שהגשנו לו.

כדאי להנהיג פסק-זמן בין פעילות היום-יום לשינה, שיוקדש לרגיעה:
– להפסיק עיסוקים של עבודה,
– להקשיב למוזיקה מרגיעה, 
– אפשר ליהנות מצבעים נהדרים של קליידוסקופ באפליקציה, ניתן להוריד למשל כאן >>
נמצא שלצפייה בקליידוסקופ יש השפעה מרגיעה ומיטיבה >>
קליידוסקופ – מיוונית: “צופה בתמונה יפה”

הרגלי-פעילות-גופנית
§
בכוח? בכל מחיר? בלי לוותר? על חשבון שינה?
התייחסות כזו לפעילות גופנית מביאה אתה מתח מיותר, ובמקום שתועיל – עשויה להזיק, מבלי שנרגיש שבעצם אנחנו פועלים כנגד עצמנו, כאילו מתוך כפייה-עצמית.

כדאי לתכנן מראש את זמן הפעילות בסדר-היום, ולהנהיג פעילות גופנית מהנה, נעימה, רצויה, שנסיים אותה בתחושת-התעלות ושמחה שפעלנו לטובתנו.

הרגלים חברתיים
§
הזמן בורח בין האצבעות?
מוצאים את עצמכם עם אנשים שמרוקנים אתכם מאנרגיה?
משתמשים לכם בזמן הפנוי שלכם?

כדאי לבחור בקפידה למי להקדיש זמן, למי להרשות להיכנס לתוך היממה שלנו,
כך שהזמן המועט הפנוי שלנו – יושקע בדברים לשביעות רצוננו, ולמען עצמנו.

מה מזין אותנו
§
מזון מעובד מעמיס על הגוף, יהיה לכם מעניין ללמוד שבעקבות צריכת מזון כזה – הנשימה שלכם עשויה להגיב, ואולי זו תהיה אפילו התגובה הראשונה, שעד היום לא שמתם לב אליה.
מערכת העיכול היא ‘מוח’ נוסף שמפעיל אותנו.

נסו לעבור למזון מזין, לתזונה מיטיבה, כל אחד לפי הבנתו, אבל לא לפי ה’אוטומט’, ‘קלות ההכנה’, ‘קלות הרכישה’, ‘הזמינות על המדף. ככל שהפריט מיוצר לחיי-מדף ארוכים יותר – כך כדאי להישמר ממנו.

וכמובן – הנשימה
§
כל ההרגלים שהוזכרו לעיל – משפיעים על הנשימה,
ודרך השפעתם על הנשימה – משפיעים עלינו ועל בריאותנו:
האקרובטיקה, הרגלי העבודה, השינה, הפעילות הגופנית, חיינו החברתיים, והתזונה – משמעותיים ביותר.
לרוב הנשימה מתנהלת מעצמה, מתי אנחנו שמים לב אליה?
כשמתעוררים קשיים, פתאום הנשימה אינה ‘חלקה’, אינה משרתת אותנו כפי שהיינו רוצים, או כפי שהתרגלנו לחשוב שקורה.
יש קשר הדוק בין הנשימה לבין מה שקורה אתנו בכל האספקטים של החיים:
הנוכח, הנעלם, המודע, הבלתי-מודע, המחשבתי, הפיזי, ועוד ועוד.

הקדישו תשומת-לב לנשימה שבינכם לבין העולם, פתחו קשב לנשימה שלכם, היא יכולה להנחות אתכם, עד כדי לגלות לכם מה טוב לכם ומה מזיק לכם.
נשימה רגועה ונעימה – תעיד על פעילות מיטיבה,
נשימה מוטרדת, כזו שמקשה עלינו – תספר שמשהו לא מיטיב קורה לנו: נסו לברר מתי זה קורה, מתי הנשימה עוברת מלהתנהל ברקע לנהל אותנו בחזית.

ואם מצאתם שאינכם מצליחים להרגיע את נשימתכם?
רוצים עזרה?
דברו איתי 052-5925318
כיתבו לי >>

=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=

Call Now Button
WhatsApp chat
דילוג לתוכן